Overslaan en naar de inhoud gaan

Apple steekt geld in eigen winkels

Apple investeert het komende boekjaar zo’n 200 miljoen dollar in zijn eigen winkels. De computerfabrikant wil op deze manier zijn verlieslijdende detailhandelsactiviteiten een impuls geven. Naast het verbeteren van de logistiek bij de bestaande winkels wil Apple het aantal eigen winkels uitbreiden. Het is niet bekend om hoeveel panden het gaat.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De eerste Apple-winkel opende zijn deuren in mei van dit jaar. Het afgelopen jaar breidde de fabrikant het aantal eigen winkels in de Verenigde Staten uit tot 27. Hierin stak het bedrijf van Steve Jobs in het vorige boekjaar ruim 92 miljoen dollar. In eerste instantie voorspelde het bedrijf dat met deze retail-activiteiten begin komend jaar het ‘break-even-punt’ zou worden bereikt. Na 11 september werd dit bijgesteld tot ‘een klein verlies in het boekjaar 2002’. (esc)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in