Overslaan en naar de inhoud gaan

Gartner: E-commerce-sites moeten aan de Ajax

Veel gebruikers beginnen zich te ergeren aan de moeite die ze moeten doen om het juiste product te vinden en aan de vele pagina's die ze door moeten om uiteindelijk een transactie te bewerkstelligen. De meeste e-commercebedirjven hebben hun sites aan aantal jaren haastig gelanceerd met de technologie die toen voorhanden was.
De 'Web 2.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

0' -technologieën die sindsdien beschikbaar zijn gekomen - op technisch niveau vaak aangeduid met de term Ajax - worden nog maar door weinigen gebruikt, maar volgens Gartner tonen de ervaring van vooruitstrevende e-winkeliers aan dat gebruik daarvan de klanten aanzienlijk tevredener stemt.

Met Ajax kunnen pagina's incrementeel 'in de achtergrond' opgebouwd worden, zodat niet steeds ververst hoeft te worden. Ook zijn grafisch gezien veel meer dingen mogelijk. De nieuwste generatie browsers gaat inmiddels veel consistenter om met JavaScript (een belangrijk Ajax-onderdeel), waardoor sitebouwers zich minder moeite hoeven te getroosten om een Ajax-site in alle browsers goed te laten werken, stelt Gartner-analist Gene Alvarez.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in