Overslaan en naar de inhoud gaan

IBM: consument hecht minder waarde aan auto

Daarnaast blijkt dat auto’s in steeds grotere mate getransformeerd worden tot een ‘datacentrum op wielen’, waarbij in de toekomst reparaties zonder tussenkomst van de bestuurder gesignaleerd en uitgevoerd kunnen worden. IBM vroeg wereldwijd 16.000 mensen hoe ze hun auto in de komende tien jaar zullen gebruiken. Het onderzoek heet “A New Relationship – People and Cars”.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Wel een auto, maar geen eigen wagen

De personenauto zal een vaste waarde blijven in het leven van de consument, dankzij het gemak dat het met zich meebrengt. Maar er is verandering op komst: ruim 42 procent van de ondervraagden overweegt alternatieve vormen van eigendom. Vooral de consumenten die hun auto niet intensief gebruiken zijn daarmee voordeliger uit.

Meer online kopen

Zo’n 67 procent van de ondervraagden vindt het belangrijk een wagen te kopen bij een erkende dealer. Toch overwegen steeds meer consumenten om online hun aankoop te doen, hetzij via erkende verkopers hetzij via online brokers.

Meer IT in de auto

De studie raadt autoproducenten aan analytics en sociale media in hun producten en diensten te integreren om de consument een persoonlijkere en interactievere koopervaring te bieden. De consument wil namelijk betrokken worden in het productieproces. Het hele onderzoeksverslag valt hier te downloaden.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in