KPN schrapt 2000 tot 2500 banen bij Getronics
Het zou zelfs de bedoeling zijn om de frontoffice van Getronics meer aandacht te geven, ten einde de kwaliteit van de dienstverlening te verbeteren. In een recent onderzoek van KPMG Equaterra viel Getronics met een klanttevredenheid van 60 procent in negatieve zin op.
Tegenvaller
De nu aangekondigde ingreep bij Getronics is goed voor ruwweg de helft van de banenreductie die KPN mei aangekondigde voor het concern als geheel. De maatregel zou onvermijdelijk zijn, gezien de ook in het tweede kwartaal tegenvallende vraag naar beheersdiensten. Klanten zijn volgens KPN nog steeds afwachtend met het maken van investeringsbeslissingen.
Vakbondsbestuur Bob Bolte van FNV Bondgenoten noemt de kwestie 'triest', maar zegt hangende het overleg met KPN geen commentaar te kunnen leveren op de aangekondigde maatregelen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee