Overslaan en naar de inhoud gaan

Microsoft komt met nieuwe webadvertentiestrategie

Waar voorheen de laatste klik het belangrijkst was, gaat nu de aandacht naar alle activiteiten die leiden tot een aankoop. Met de nieuwe strategie hoopt de softwaregigant beter te kunnen concurreren met bijvoorbeeld Google.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Microsoft’s ‘Engagement Mapping’-bèta zal vanaf 1 maart starten. Deze strategie verlaat de standaard die door de meeste internetadverteerders, waaronder Google, wordt toegepast. Normaliter gaat de aandacht, en uitbetaling, alleen naar aanleiding van een aankoop via de laatste advertentie waarop is geklikt. Microsoft’s nieuwe aanpak geeft juist aandacht aan al het internetverkeer wat er aan vooraf ging. Bijvoorbeeld, een klant ziet op een dag een advertentie voor een product in een video. Vervolgens klikt hij een dag later op een tekstlink van de verkoper in kwestie en daar ziet hij een banner van het product en koopt het product. Alle krediet voor deze aankoop gaat bij de standaardstrategie alleen naar de tekstlink. Microsoft wil nu de videoadvertentie en banner meenemen. Voortaan gaat bijvoorbeeld 40 procent naar de video- en tekstadvertentie en 20 procent naar de banner. Met de nieuwe strategie wil Microsoft het aantrekkelijke maken voor adverteerders en advertentiebedrijven, maar ook sites die ruimte ervoor willen geven, om hun marketingdollars via Microsoft te spreiden. Op deze manier moet het voor bedrijven veel duidelijker worden hoe mensen tot een aankoop komen en om daarop te anticiperen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in