'Strategische allianties het beste voor KPN'
KPN heeft volgens de oud-minister als grote onderneming, de distributiekracht en de kennis van netwerken. "We weten hoe we dingen op grote schaal moeten uitrollen, we weten hoe we marketing moeten doen, we hebben een betrouwbaar merk", zo laat hij optekenen. "En start-ups hebben een creatieve geest. Die kunnen iets deze week bedenken en over twee weken al een prototype presenteren.
Netwerkdiensten staan centraal
De Jager benadrukt dat de groei van de netwerkdiensten voor KPN het belangrijkste is. "Het verbinden van mensen en dingen", aldus De Jager. "Als wij onze diensten kunnen versterken met start-ups die wij helpen succesvol te zijn, dan is dat prima."
Als voorbeeld noemt De Jager ook de exclusieve deal die KPN sloot om muziekdienst Spotify te bundelen met andere producten van KPN. "KPN hoeft niet eigenaar te zijn van een enorme muziekdatabase", aldus De Jager. "Maar dankzij een goede deal kunnen we deze content wel aan onze klanten bieden."
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee