Overslaan en naar de inhoud gaan

'Strategische allianties het beste voor KPN'

Volgens De Jager is er de laatste jaren veel omzetderving bij de traditionele telecomdiensten. "Tegelijkertijd hebben we een aantal gebieden waar groei in zit en gaat zitten. The Internet of Things, bijvoorbeeld. Andere groeimarkten zijn cloud en cybersecurity. Daar willen we als KPN echt verder in gaan groeien."
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

KPN heeft volgens de oud-minister als grote onderneming, de distributiekracht en de kennis van netwerken. "We weten hoe we dingen op grote schaal moeten uitrollen, we weten hoe we marketing moeten doen, we hebben een betrouwbaar merk", zo laat hij optekenen. "En start-ups hebben een creatieve geest. Die kunnen iets deze week bedenken en over twee weken al een prototype presenteren.

Netwerkdiensten staan centraal

De Jager benadrukt dat de groei van de netwerkdiensten voor KPN het belangrijkste is. "Het verbinden van mensen en dingen", aldus De Jager. "Als wij onze diensten kunnen versterken met start-ups die wij helpen succesvol te zijn, dan is dat prima."

Als voorbeeld noemt De Jager ook de exclusieve deal die KPN sloot om muziekdienst Spotify te bundelen met andere producten van KPN. "KPN hoeft niet eigenaar te zijn van een enorme muziekdatabase", aldus De Jager. "Maar dankzij een goede deal kunnen we deze content wel aan onze klanten bieden."

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in