Overslaan en naar de inhoud gaan

VNSG-leden sturen productkoers SAP bij

De leden van de Vereniging Nederlandstalige SAP Gebruikers (VNSG) zijn de eerste SAP-klanten die via het Customer Connection programma van SAP de mogelijkheid krijgen om de productstrategie van het bedrijf te beïnvloeden. Het gaat om korte termijn verbeteringen aan de huidige SAP-oplossingen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Klanten dienen samen verzoeken in

De VNSG maakt eerst afspraken met SAP over welke onderwerpen relevant zijn. Vervolgens kunnen gebruikers via het online platform Idea Place, onderdeel is van SAP Developer Network (SDN), nauw samenwerken en verbeteringen voorstellen. Verbeterverzoeken worden in overleg opgesteld, ingediend en geprioriteerd.

"Op deze unieke manier zijn de klanten en gebruikers de drijfveer voor verbeteringen in de huidige versies van SAP-oplossingen. Het programma is zeer transparant en biedt vanuit SAP duidelijke terugkoppeling naar de indieners van verbeterverzoeken”, aldus Tonnie van der Horst, voorzitter van de VNSG.

Korte termijn verbetering

Customer Connection is bedoeld voor korte termijn verbeteringen aan de huidige SAP-oplossingen. De VNSG maakt eerst afspraken met SAP over welke onderwerpen, de zogeheten focus topics, relevant zijn. Vervolgens kunnen gebruikers via het online platform Idea Place, dat onderdeel is van SAP Developer Network (SDN), in overleg verbeterverzoeken opstellen, ingediend en geprioriteerd.

SAP beïnvloeden

Van der Horst: “Deze vorm van beïnvloeding biedt SAP directe en waardevolle input van gebruikers, waardoor ze haar producten snel en effectief kan verbeteren. Het Customer Connection programma wordt nu verder uitgerold naar andere VNSG Focusgroepen en naar gebruikersverenigingen in andere landen.”

Het hele proces, van het opstellen en indienen van verbeterverzoeken tot het moment dat ze zijn doorgevoerd en uitgeleverd, duurt zes tot negen maanden. Overigens geeft SAP aan welke verbeteringen daadwerkelijk worden doorgevoerd en wanneer.

Duidelijke lijn SAP

“Sommige verzoeken zijn bijvoorbeeld te groot of druisen in tegen bepaalde programmeerrichtlijnen. In ieder geval worden beslissingen door SAP duidelijk gecommuniceerd. Verbeteringen die wel plaatsvinden, worden via notes en support packages uitgeleverd. Zeer positief aan dit nieuwe initiatief is dat de korte termijn invloed van VNSG-leden hiermee substantieel is toegenomen”, vertelt Van der Horst.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in