Overslaan en naar de inhoud gaan

Webeditie Apple Expo afgeblazen

» De Apple Expo, die volgende week zijn deuren zou openen in Parijs, gaat niet door. Die beslissing heeft Apple maandag genomen, gezien de aanslagen op het WTC in New York en het Pentagon in Washington.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

De computerfabrikant kan de veiligheid van exposanten en bezoekers van het evenement niet garanderen. “We vinden het heel jammer voor de trouwe gebruikers en de ontwikkelaars van software voor onze machines, maar de veiligheid gaat voor alles”, zei Steve Jobs, algemeen directeur van Apple. De Apple Expo 2001, zoals het festijn officieel heet, zou volgende week woensdag open gaan in het congrescentrum bij de Porte de Versailles in Parijs. (rak) » Componenten schaars door vliegverbod » Door het vorige week afgekondigde vliegverbod in de VS kampen ICT-hardwarefabrikanten met een tijdelijk tekort aan componenten. Volgens de Amerikaanse zakenkrant Wall Street Journal kan dit de resultaten van de bedrijven in het lopende kwartaal negatief beïnvloeden. Toeleveranciers als Solectron, Flextronics en SCI Systems gebruiken op luchtvaart aangewezen vervoerders als FedEx en UPS om hun componenten bij afnemers als Hewlett-Packard, Compaq en Dell Computer te krijgen. (svm) » EU pro DVD- joint-venture » De Europese Commissie heeft groen licht gegeven voor de gemeenschappelijke onderneming van het Japanse Hitachi Ltd en het Zuid-Koreaanse LG Electronics in de sector disk drives voor optische gegevensopslag (cd- en DVD-drives). De partijen ondervinden voldoende concurrentie van bijvoorbeeld Toshiba en Samsung. Hitachi en LGE richten een gemeenschappelijke onderneming op in de sector disk drives voor optische gegevensopslag, waartoe cd-en DVD-drives voor computers horen. Beide moederondernemingen dragen hun activiteiten over aan de gemeenschappelijke onderneming en verlaten de betrokken markt. Eind vorig jaar richtte LG Electronics samen met Philips een bedrijf op dat beeldbuizen vervaardigt. (svm) » BSA scoort bij Belgisch MKB » De Business Software Alliance heeft succes met de actie tegen illegale software. Vooral de Kleine en Middelgrote Ondernemingen (KMO’s, bij ons beter bekend als MKB, red.) zijn gevoelig voor de campagne. Steeds meer directies van kleine bedrijven stellen vragen over gebruik van illegale software. Dat valt af te leiden uit de sterk toegenomen activiteit op de Belgische site van de BSA gedurende de laatste weken. De Belgische campagne draagt de naam ‘Not on my hard disk’, een leuk bedoelde variant op het motto ‘Not in my backyard’. Het motto wil de zakelijke gebruikers duidelijk maken dat illegale software op hun harde schijven niet thuishoort. De campagne heeft een getrapt verloop. In eerste instantie werden e-mails en informatiefolders verspreid. Daarna werd een actieve banner-actie op internet gehouden. Sites waar veel MKB’ers komen kregen een aanklikbare verwijzing naar de website van de BSA. (rak) «

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in