Onderzoek naar ronselpraktijken Pretium Telecom
De Consumentenautoriteit stelt een onderzoek in naar klachten over telecomaanbieder Pretium Telecom. Het gaat om klachten van KPN-klanten die zonder dat ze het zelf in de gaten hebben een Pretium-abonnement krijgen. De Consumentenautoriteit onderzoekt in hoeverre de klachten juist zijn, heeft een woordvoerster vandaag laten weten.
De toezichthouder op het gebied van consumentenrecht wordt sinds begin dit jaar overspoeld met klachten over de praktijken van Pretium. "We hebben al zo'n 3500 klachten over Pretium gekregen", aldus de woordvoerster. KPN-klanten klagen dat ze 's avonds een Pretium-medewerker aan de telefoon krijgen die de indruk wekt namens KPN te bellen. De medewerker vraagt dan of de KPN-klant prijs stelt op lagere tarieven. Als die hierop ingaat, zit de abonnee al snel aan een jaarabonnement vast en wordt die door de prijsvechter bij KPN afgemeld. (ANP)