Plannen met bedrijfsnetwerken, telecom en mobility
Hoewel bedrijven steeds meer aandacht aan mobiele toepassingen geven, gaat het leeuwendeel van het budget voor netwerken en telecomtoepassingen nog steeds naar vaste verbindingen. Dat blijkt uit onderzoek uitgevoerd door Forrester. Van de uitgaven aan bovengenoemde toepassingen gaat 71 procent naar de vaste spraak- en datanetten.
Wel blijkt dat bedrijven zich steeds meer op mobiele communicatie en integratie van spraak en data oriënteren.
Wel blijkt dat bedrijven zich steeds meer op mobiele communicatie en integratie van spraak en data oriënteren.
Van de ondervraagden zegt bijna de helft dat aandacht voor deze nieuwe toepassing prioriteit heeft of zelfs hoge prioriteit.
Forrester ondervroeg voor zijn onderzoek, uitgevoerd in de lente van 2007, ondernemingen in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk.
Van de respondenten behoort 45 procent tot de categorie bedrijven met 1000 tot 5000 medewerkers. Ondernemingen met 5000 tot 20.000 werknemers waren goed voor 30 procent van de input. De overige 25 procent komt van bedrijven met meer dan 20.000 werknemers.