Overslaan en naar de inhoud gaan

Overheid laat steeds meer e-mailvragen onbeantwoord

Volgens de door Burger@Overheid ontwikkelde BurgerServiceCode moeten overheden binnen twee dagen antwoord geven op algemene e-mailvragen. Ruim driekwart van de overheden slaagt daar in.

De overheid biedt inmiddels 67 procent van haar dienstverlening elektronisch aan. Daarmee haalde secretaris Bijleveld haar doelstelling van 65 procent. Daarnaast verdubbelde de persoonlijke dienstverlening aan burgers en bedrijven bijna.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Zo verdubbelde onder meer het aanbod van DigD door (deel)gemeenten, provincies en waterschappen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in