Overslaan en naar de inhoud gaan

Hackers misbruiken online games

Zeker de helft van de online games die worden gemaakt voor marketingdoeleinden, zogenoemde advergames, wordt gehackt. Dat blijkt uit onderzoek van adviesbureau Deloitte.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het inbreken in de spelletjes is in 90 procent van de gevallen eenvoudig uit te voeren. "Bijna iedereen kan het", aldus onderzoeker Jacques Buith van Deloitte gisteren. Er is volgens hem momenteel geen software op de markt die de games voldoende tegen manipulatie kan beveiligen. Advergaming wordt steeds vaker ingezet voor promotiewerk. Hackers hebben het voornamelijk gemunt op de prijzen die meestal kunnen worden gewonnen met de spelletjes. Volgens Deloitte kan hacking het imago van de adverteerder schaden. Daarom roept het bureau adverteerders op tot waakzaamheid. (ANP)

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in