Belastingaangifte invullen leuker dan software testen
89 procent van de ondervraagden gaf te kennen dat zijn bedrijf kampt met kwaliteitsproblemen door slecht ontwerp van de software, onvolkomenheden in de testinfrastructuur, en gebrek aan tijd voor het testen van de software op alle doelplatforms; die laatste twee werden door 58 procent genoemd.
Volledig geautomatiseerde testprocedures zijn schaars. Slechts 12 procent geeft aan dat zijn bedrijf met een volledig geautomatiseerd testsysteem werkt. 88 procent vertrouwt voor delen van het testproces nog op handwerk; 10 procent van de geënquêteerden test nog volledig handmatig.
Goed testen heeft wel zin, wijst het onderzoek uit. 44 procent van de ondervraagden schatte dat het uitstel dat de meest recent gevonden bug veroorzaakte, 250.000 dollar omzet heeft gekost. De reparatie ervan kostte gemiddeld 20 manuur werk.
Bij bedrijven die hun testprocedures op orde hadden, worden minder bugs gevonden en kost het verhelpen ervan ook minder werk. De mediane waarde van de herstelduur die softwarespecialisten van dergelijke bedrijven rapporteerden, was 12 manuur. De middelste waarde in de naar herstelduur gerangschikte antwoorden van softwarespecialisten die kritisch waren op de testinspanning van hun bedrijf, was 25 uur per bug.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee