Overslaan en naar de inhoud gaan

Gebruikers dragen meeste kosten van fouten in software

Gelukkig maakt Microsoft geen auto’s. Het is een vaker gehoorde verzuchting, die van toepassing lijkt op veel softwaremakers, of het nu commerciële leveranciers zijn of interne ontwikkelafdelingen. De IT-wereld lijkt zich te hebben neergelegd bij de spreekwoordelijke gebrekkigheid van software. Maar dat softwaremakers zich niet aan vervoersmiddelen wagen, spreekt ze nog niet vrij.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Alleen al in de VS hebben ze een schadepost van 0,6 procent van het bruto nationaal product op hun geweten, zo blijkt uit een onderzoek van het National Institute of Standards and Technology (NIST), een onderdeel van het ministerie van Handel in de VS.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in