Microsoft wist Windows 10 promotool
Wat begon met de mogelijkheid vast een Windows 10-versie te reserveren, werd een steeds agressiever gereedschap in de 18 maanden durende campagne van Microsoft om zo veel mogelijk mensen op Windows 10 te laten overschakelen.
De GWX-software (Get Windows 10) is na installatie van de eerstvolgende veligheidsupdate van Windows 7 en Windows 8.1 verdwenen (bulletin KB3184143), signaleert ZDNet. De meldingen stopten al direct nadat het aanbod voor een gratis upgrade voor Windows 7 en 8.1-gebruikers verliep op 29 juli, een jaar na de officiële introductie van windows 10.
Verwacht werd echter dat Microsoft de software zou gaan gebruiken om andere zaken onder de aandacht te brengen bij de gebruikers van deze twee besturingsystemen, waaronder een betaalde upgrade naar Windows 10. Maar Microsoft blijkt niet te kiezen voor die optie.
In Windows 10 heeft Microsoft een vergelijkbare pop-up venster dat gebruikers van bijvoorbeeld een oudere versie van Office er bij tijd en wijlen adviseert te upgraden naar de nieuwste versie.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee