Overslaan en naar de inhoud gaan

Oracle-klanten vernieuwen software pas als het moet

Oracles financieel directeur Safra Catz zal ongetwijfeld met genoegen kennis hebben genomen van deze cijfers. Maar bij nadere analyse is het niet alles goud wat er blinkt in de onderzoeken onder de Oracle-klanten. Op langere termijn heeft Oracle zeker uitdagingen.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Het meest zorgelijke aspect schuilt in de redenen die de klanten opgeven voor hun plannen. Gemiddeld geven ze ruim drie redenen op voor het upgraden van hun ERP, maar één reden springt er bovenuit: 73 procent van de Oracle-gebruikers en 80 procent van de JD Edwards- en PeopleSoftklanten geeft aan dat ze de overstap maken omdat de huidige software aan het eind van de onderhoudsperiode zit. Dat is geen kwestie van willen, dus, maar van moeten.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in