Overslaan en naar de inhoud gaan

Slecht testen van software kost geld

Het slecht testen van software leidt veel bedrijven tot financiële verliezen. Steeds meer bedrijven onderkennen wel de noodzaak van een testteam dat afzonderlijk van het ontwikkelteam opereert. Dat blijkt uit een onderzoek door SQS Research in Europa, Afrika en het Midden-Oosten.
Maatschappij
Shutterstock
Shutterstock

Ondanks het feit dat 40 procent van de bedrijven en organisaties zelf aangeeft financiële verliezen te lijden door gebrekkig testen, blijven ze met tegenzin energie steken in het testen, stelt David Cotterell, CEO van SQS Research. "Je ziet vaak dat projecten vertraging oplopen en dat men tijd probeert in te halen door niet meer het volledige testproces te doorlopen." Cotterrel ziet daarin valse besparingen en illustreert dat met de invoering van SAP-software, een volwassen pakket. Zelfs als je zo'n pakket in een grote organisatie invoert, krijg je alsnog te maken met soms wel 50 interactiepunten die voor problemen zorgen."

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in