Meet the team: 24/7 Operations Center van Conclusion Mission Critical
Wat voor een team zijn jullie?
Wij zijn een team dat 24/7 de regie voert over de bedrijfskritische processen van onze klanten. Deze processen moeten altijd draaien, uitval is geen optie.
Wie werken er in dit team?
Een leuke mix van dertig (vaak) jonge ICT’ers die net zijn afgestudeerd en/of nog niet weten wat ze in de IT-branche willen, maar wel de drive hebben om door te groeien en zichzelf te ontwikkelen.
Wat doen jullie precies?
We monitoren de bedrijfskritische processen op het IT-landschap van onze klanten. 7 dagen per week, 24 uur per dag moeten deze processen functioneel beschikbaar zijn. Wij monitoren of dit inderdaad het geval is. Is er een incident? Dan nemen wij de leiding en zorgen we ervoor dat de juiste engineer(s) aan de slag gaan zodat het issue opgelost is, vaak nog voordat de klant er iets van merkt. We fungeren ook als Single Point of Contact (SPOC) voor onze klanten. We verzorgen de communicatie rondom incidenten en vragen/verzoeken van de klant over hun bedrijfskritische applicaties, gebruikersondersteuning en mogelijke wijzigingen in hun IT-landschap.
Wie is waarvoor verantwoordelijk binnen het team?
Binnen het Operations Center hebben we een verdeling van onze klanten, zodat elke klant de optimale aandacht krijgt. Per klant zijn een aantal medewerkers verantwoordelijk voor de complete dienstverlening: monitoring, prioriteitsbepaling van incidenten, regievoering incidenten en communicatie met de klant. We werken nauw samen om op elkaar terug te kunnen vallen als er situaties ontstaan met hoge druk.
Op welke manier werken jullie samen?
Iedereen werkt in duo’s in een vijfploegendienst, dus 24/7. Het verschil met een normale ploegendienst is dat wij ook twee extra stand-by/invaldiensten draaien. Aan het einde van onze dienst dragen we altijd alle werkzaamheden zorgvuldig over aan het duo dat de volgende dienst draait. Zo weten we zeker dat er geen incidenten tussen wal en schip raken. Onze werkweken zien er als volgt uit: 2 × dagdienst, 2 × avonddienst, 2 × nachtdienst, 2 × vrije dag, 2 × stand-by/inval dag en 2 × vrije dag. Dit herhaalt zich het hele jaar door, waarbij we in vaste teams werken. Om het jaar hebben we een teamrotatie waarbij we ook met andere teamleden komen te zitten.
Gebruiken jullie bepaalde apps om samenwerking makkelijker te maken?
Voor iedere klant hebben we een aparte communicatieomgeving waarin we intern alles noteren en elkaar updaten zodat we altijd op de hoogte zijn van de laatste ontwikkelingen. Dit doen we via WhatsApp, Microsoft Teams, Outlook, Jira en Confluence.
Wat maakt jullie team bijzonder?
Bij het Operations Center ben je een essentieel onderdeel van het bestaan van Conclusion Mission Critical. Bedrijfskritische IT is het hart van CMC (Conclusion Mission Critical). Zonder ons kunnen wij als bedrijf er niet voor zorgen dat de bedrijfskritische processen van onze klanten functioneel beschikbaar blijven. Dat zorgt er wel voor dat we als team heel nauw samenwerken en betrokken zijn. We zoeken elkaar ook buiten werk op om de informele klik te houden.
Hoe houden jullie de sfeer binnen het team goed?
Doordat wij in een duosysteem werken leren wij onze directe collega’s zeer goed kennen. Wij zitten drie diensten per week samen met onze collega’s, hierdoor creëren we een hechte en vaak ook goede band. Wij leren elkaars sterke en zwakke punten, en daardoor zijn we goed op elkaar ingespeeld.
Hebben jullie nog mensen nodig binnen jullie team?
Jazeker. We blijven als bedrijf groeien met steeds meer nieuwe klanten, die uiteraard ook goed gemonitord moeten worden. We zijn daarom altijd op zoek naar collega’s om ons team te komen versterken. Vanuit deze rol is er binnen Conclusion Mission Critical volop de mogelijkheid om door te groeien en jezelf te ontwikkelen.
Waarom zou iemand in jullie team willen werken?
Bij Conclusion Mission Critical hangt een zeer fijne, gezellige sfeer met alle collega’s. Het is business casual en het samenwerkingsverband zit heel hoog bij Conclusion, zodat je er nooit alleen voor staat. Hiernaast hebben wij bij het Operations Center, naast de hoge verantwoordelijkheid van alle communicatie, genoeg vrije tijd om onszelf te kunnen ontwikkelen. Dit is fijn voor mensen die nog niet 100% zeker weten welke kant ze op willen. Ze krijgen hier contact met alle verschillende teams van Conclusion Mission Critical en mogen altijd een kijkje komen nemen bij de andere teams. Door de tijd die wij hebben om te ontwikkelen krijgen wij de kans om certificeringen te behalen, in de ICT-tak die je het meest aanspreekt.
Conclusion Mission Critical is onderdeel van Conclusion, een dynamisch ecosysteem van ruim 25 autonome expertbedrijven die zich samen richten op business transformaties en IT-services. Met zoveel deskundigheid onder één dak, is er altijd wel een plek om door te groeien.
Door onze afwisselende diensten hebben wij meer vrije tijd over, doordat wij zes dagen achtereenvolgens vrij kunnen zijn. Hierdoor kun je ook op doordeweekse dagen leuke uitjes plannen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee