Vrouw in de IT: Sr. Customer Service Manager Nathalie Tam
Welke functie heb je?
Sr. Customer Service Manager bij Conclusion Mission Critical.
Hoe ben je op deze positie terecht gekomen?
Via LinkedIn zag ik de vacature van Customer Service Manager voorbijkomen. Deze vacature sprak mij direct aan. De afwisseling van taken en verantwoordelijkheden maakt dat geen enkele dag hetzelfde is. Ik was nog niet bekend met Conclusion en haar ecosysteem (meer dan 25 bedrijven met elk een eigen IT expertise). Zelf ben ik werkzaam bij Conclusion Mission Critical en kan overtuigd zeggen dat ik het echt naar mijn zin heb! Ik vind het een leuk bedrijf en heb fijne collega’s met hart voor de zaak en de klant.
Wat is het leukste aan je baan?
De interactie met collega’s over de verschillende domeinen, het schakelen met klanten, Service Level Management en inventariseren van klantbehoeften.
Wat merk je als vrouw van de ict als mannenwereld?
Buiten het feit dat er fysiek minder vrouwen zijn, eigenlijk niet veel. Het klopt dat ICT nog altijd een inhaalslag mag maken voor wat betreft meer vrouwen in ICT posities. Zelf merk ik niet dat er anders naar mij gekeken wordt alleen omdat ik een vrouw ben. Het functioneren staat centraal.
Hoe denk jij dat er voor gezorgd kan worden dat meer vrouwen voor een carrière in tech kiezen?
De start van een toekomstige carrière begint natuurlijk bij het maken van een keuze voor een opleiding. ICT wordt naar mijn mening vaak nog gezien als saai en stoffig. Ik denk dat het opleidingsaanbod wat meer dient aan te sluiten bij de leefwereld van een vrouw. Niet om alle vrouwen over één kam te scheren, maar vaak vinden vrouwen onderwerpen als fashion, lifestyle, social media, reizen en gezinsleven interessant. Echter is juist ICT de rode draad waarop deze industrieën kunnen draaien en promoten. Die vertaalslag moet duidelijker naar voren komen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee