Management

Dit is een bijdrage van EDM
Datamanagement
EDM

Data Dag onmisbaar congres voor datagedreven professionals

Waarom is er een Data Dag?

 

Dit event is georganiseerd door DDMA. Het onderscheid tussen merken zit steeds minder in de producten maar steeds meer in de klantervaring.

 

Interview Jan Hendrik Fleury, voorzitter commissie Klantdata & Dialoog van DDMA over de Data Dag 2017 en manager innovations en partnerships bij EDM

9 oktober 2017
Door: EDM, partner

Waarom is er een Data Dag?

 

Dit event is georganiseerd door DDMA. Het onderscheid tussen merken zit steeds minder in de producten maar steeds meer in de klantervaring.

 

Interview Jan Hendrik Fleury, voorzitter commissie Klantdata & Dialoog van DDMA over de Data Dag 2017 en manager innovations en partnerships bij EDM

Het thema van dit jaar is dan ook 'enabling customer experiences'. In één dag informeren we 400 professionals verantwoordelijk voor de organisatie en inrichting van data-gedreven marketing en analytics over de laatste stand van zaken en presenteren we award winning use cases. Het is een evenement om te leren, te inspireren en natuurlijk om te netwerken met vakgenoten.

Waarom het thema 'enabling customer experiences'?
De technologische mogelijkheden om data-gedreven en hierdoor klantgericht te werken groeien exponentieel. De organisatie is meestal nog een onderbelichte component. We zien dat er vaak een gat ontstaat tussen de technische mogelijkheden en de organisatie, die het niet meer bij kan houden. De Rabobank en Innogy Retail International (met labels zoals Essent en Energiedirect in Nederland) laten zien wat zij doen om hun organisatie op één lijn te krijgen met de technologische mogelijkheden en de veranderende wensen van de klant. Ze delen hun learnings met ons. De organisatie als onderdeel van de klantervaring komt ook terug bij het presenteren van de genomineerden en de bekendmaking van de winnaar van de Customer Data Award.

Er zijn al veel evenementen, waarom dan toch de Data Dag?
De Data Dag onderscheidt zich door de verscheidenheid aan content en het hoge niveau. Hoogtepunt vind ik de Customer Data Award, dit jaar met vier genomineerden. Dit is een prijs en stimulans voor bedrijven die hun data op een dusdanige manier inzetten dat het leidt tot een verbetering van hun klantdialoog. Ze geven de bezoekers inzichten waar veel van te leren valt. Deze prijs wordt nu al twaalf jaar uitgereikt en stijgt in aanzien, samen met de groei in aandacht voor dit onderwerp.

Ook is er veel aandacht voor privacy en ethiek. DDMA loopt voorop als het gaat om het maatschappelijk verantwoord bezig zijn met datamanagement en voorlichting aan de sector. De Legal Counsel van DDMA neemt het publiek mee in wat er nodig is om AVG-compliant te worden. De keynote van Simon James gaat over "algorithems have no ethics". Er kan veel, maar hoe ver wil en mag je gaan?

Verder zijn er sprekers over de toepassing van Artificial Intelligence, de visie op measurement van Facebook, toepassing van datavisualisatie. En… We presenteren de resultaten van ons Data Driven Marketing Onderzoek – dat in één jaar meer dan 800 keer is gedownload en vaak is geciteerd. Dit is een onderzoek naar de status en toekomst van data-gedreven marketing. Hierin wordt duidelijk waar de focus op ligt en waar wel en niet in wordt geïnvesteerd.

Waarom is EDM zo betrokken bij DDMA?
EDM biedt een uitgebreid pallet aan producten en diensten in data-gedreven marketing. Wij zijn continue bezig met het verkrijgen van en het delen van kennis over technologie, consultancy en privacyaspecten. Wij dragen graag bij aan de ontwikkeling van het vak!

Reactie toevoegen