Meet the team: Technische dienst van KYOCERA Document Solutions Nederland
In deze rubriek draait het om de teams binnen een organisatie. Wat zorgt nu precies voor de binding binnen het team, wat maakt het bijzonder en op welke manieren werkt men samen? Deze keer het technische fieldserviceteam van Kyocera.
Wat voor een team zijn jullie?
Het fieldservice team is een groep van 16 enthousiaste ervaren engineers die door heel Nederland service verlenen aan alle door Kyocera geleverde print- en scanapparatuur.
Wie werken er in dit team?
16 gedreven en ervaren techneuten in de leeftijd van 38-64 jaar. Wat ze gemeen hebben is hun passie voor techniek en een ‘klant is koning’ mentaliteit.
Wat doen jullie precies?
Wij ondersteunen onze klanten en dragen zorg voor het optimaal functioneren van hun Kyocera print- en scanapparatuur en software. Naast laserprinters voor op kantoor onderhouden we ook onze inkjetproductieprinters bij klanten. Dit is een heel andere technologie, maar dat maakt het werk juist interessant en afwisselend.
Wie is waarvoor verantwoordelijk binnen het team?
Alle engineers werken zelfstandig en zijn dus zelf verantwoordelijk voor het correct en snel uitvoeren van onderhoud en service. Binnen het team zijn er wel diverse andere taken. Zo zorgt een deel van het team voor support en het op afstand oplossen van storingen.
Op welke manier werken jullie samen?
Voor grote klussen gaan we soms samen op pad, maar over het algemeen werkt elke engineer alleen en bestaat de samenwerking vooral uit het delen van kennis en elkaar telefonisch of via teamviewer helpen/ondersteunen.
Gebruiken jullie bepaalde apps om samenwerking makkelijker te maken?
De fieldservice Whatsapp-groep is handig om snel technische problemen te delen via foto’s of video’s. We gebruiken onze eigen fleetmanagement-oplossing KYOCERA Fleet Services (KFS) om op afstand machines uit te lezen, firmware te updaten, te resetten of een storing te verhelpen. Met deze oplossing in de cloud kunnen we snel een diagnose stellen of zelfs mogelijke problemen zien aankomen, zodat we kunnen ingrijpen voordat het een storing wordt. Daarnaast is een laptop en een tas met gereedschap natuurlijk onmisbaar.
Wat maakt jullie team bijzonder?
We zijn een hecht team. Een groot deel van onze collega’s werkt al meer dan 10 jaar met elkaar samen. Elke dag maken we onderweg of bij klanten wel wat leuks of uitdagends mee. Zet een paar engineers bij elkaar en het gaat over techniek of ervaringen bij bepaalde klanten. De drive om problemen op te lossen en elkaar daarbij te helpen is groot en door de jarenlange ervaring is er veel kennis en ervaring.
Hoe houden jullie de sfeer binnen het team goed?
Door een open communicatie en het organiseren van teammeetings/uitjes. Ook wordt er tijdens lange autoritten onderling wel gebeld en is er regelmatig contact met de planners en regiomanagers.
Hebben jullie nog mensen nodig binnen jullie team?
Op dit moment is ons team compleet. Het is lastig in te schatten of we in de toekomst extra mensen nodig hebben. Je kunt natuurlijk altijd een open sollicitatie naar onze HR Manager sturen en hou onze website en LinkedIn-pagina in de gaten.
Waarom zou iemand in jullie team willen werken?
Als fieldservice engineer heb je een zeer afwisselende en uitdagende baan, geen dag is hetzelfde. Je hebt heel veel vrijheid en komt soms op bijzondere plaatsen terecht. Als je dan ook nog eens bij Kyocera werkt, dan heb je het echt getroffen met een goede werksfeer, prima arbeidsvoorwaarden en leuke collega’s.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee