Management

Dit is een bijdrage van SAS Nederland
Datamanagement
SAS Big Data Analytics

Hoe behaal je succes in big data analytics

Iedere sporter weet dat details het verschil maken tussen winnen of verliezen. Het gaat niet zozeer om veel en hard trainen, maar vooral om slim trainen alsmede gezond eten, voldoende slapen, beschikken over het juiste materiaal, et cetera.

24 oktober 2017
Door: SAS Nederland, partner

Iedere sporter weet dat details het verschil maken tussen winnen of verliezen. Het gaat niet zozeer om veel en hard trainen, maar vooral om slim trainen alsmede gezond eten, voldoende slapen, beschikken over het juiste materiaal, et cetera.

Met data management is het niet anders. Nu big data de norm lijkt, holt iedereen aan achter de gedachte dat meer data beter is. Natuurlijk, als je wilt voorspellen wat de kans is dat een klant zijn abonnement gaat opzeggen, betekent een grotere dataset een betere voorspelling. Dus ja, in sommige gevallen is meer zeker beter. 

In de meeste gevallen is echter kwaliteit belangrijker dan kwantiteit. Wist u dat 40 procent van alle strategische beslissingen verkeerd uitpakt omdat ze genomen zijn op basis van slechte data: onvolledige data, onjuiste data, data die verkeerd wordt geïnterpreteerd.

Wie succes wil halen met analytics moet slim omgaan met zijn data en met de manier waarop die data wordt gebruikt. Dat wil zeggen: de metadata, de wijze van samenvoegen van verschillende databronnen, de te gebruiken analytische methoden en manipulatietechnieken. De whitepaper ‘Thirsting for insight? Quench it with 5 Data Management for Analytics best practises’ beschrijft vijf kernprincipes die u zult moeten hanteren om aan de eindstreep van uw ‘big data game’ de gladiolen in ontvangst te nemen. Slaat u deze adviezen in de wind, dan kan de snelheid wel eens ruim voor de eindstreep uit uw analyticsproject zijn en stevent u af op verlies.

Weten welke vijf thema’s essentieel zijn voor succesvolle big data analytics? Download hier de whitepaper ‘Thirsting for insight? Quench it with 5 Data Management for Analytics best practises’.

Rein Mertens, Principal Business Solution Manager bij SAS (Rein.Mertens@sas.com)

Reactie toevoegen