Overslaan en naar de inhoud gaan

Big Data ontzenuwt mythes en duidt trends

“Een mythe rond Big Data is bijvoorbeeld dat het nuttig is om allereerst maar alle data te bewaren voor de lange termijn. Dat kan echter zeer kostbaar worden. Veel informatie is niet nodig voor de lange termijn en de opslag daarvan vergt dure IT.” Niet doen dus.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Breur, afgestudeerd aan het MIT en onder meer gespecialiseerd in datamining en –analyse, wil in zijn boek duidelijk maken hoe organisaties Big Data kunnen gebruiken om hun concurrentiepositie te verstevigen. “De economie wordt steeds globaler en competitiever. Met Big Data kun je je concurrentiepositie duurzaam opbouwen. Dat werkt anders dan bij bijvoorbeeld smartphones. Een leverancier kan daarbij een nieuwe feature uitbrengen, maar binnen een half jaar zit die ook in de telefoons van de concurrentie. Data komen nooit op zo’n manier beschikbaar voor iedereen. Die kun je grotendeels voor jezelf houden. Als je daar waarde aan ontleent, dan geeft je dat dus een duurzaam concurrentievoordeel.”

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in