Big Data populairder in Benelux dan in Europa
De vragen bij de twee onderzoeken waren niet geheel gelijkluidend, dus het is niet mogelijk om een exacte vergelijking te maken. Uit de globale vergelijking komt wel naar voren dat de meeste landen in Europa erg terughoudend zijn. De ondernemers in Nederland en België zien toch meer in de mogelijkheden van Big Data, zelfs in deze tijd van crisis.
11 procent van de bedrijven in heel Europa gebruikt al een of andere vorm van analyse voor zeer grote hoeveelheden data. En ook daar liggen de Belgische en Nederlandse ondernemingen voor, met een percentage van 17 procent dat al met Big Data bezig is. Toch is er over de hele linie toch wel een bereidheid om geld te spenderen aan een nieuwe techniek als Big Data.
Bas van der Horst, Country Manager Benelux bij QlikTech: “Big data is hot. Toch leidt dit nog niet tot concrete acties en langetermijnstrategieën in het bedrijfsleven. Relevante data in combinatie met de juiste gebruiker bepalen het succes van data-analyse. In de beschikbare actuele data van sales, marketing en supply chain management, kan al eenvoudig meer input voor betere beslissingen worden gevonden. De kunst is een strategie te ontwikkelen die beschikbare data in handen van de juiste personen legt.”
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee