Facebook test digitale verkoper 'M'
Maar misschien heeft het bedrijf van Mark Zuckerberg daar nu dan toch iets op gevonden: online producten en diensten van derden verkopen aan abonnees, waarbij uiteraard een fee wordt geheven bij de verkopende site. Een beetje zoals Beslist.nl of degoedkoopste.nl te werk gaat, maar dan grootschaliger en slimmer: op basis van big-data-gebruikerprofielen en een spraak-interface a la Siri (van Apple) of Cortana (van Microsoft).
'Duizenden' M-trainers nodig
Dat valt af te leiden uit een interview in Wired met David Marcus, die bij Facebook is belast met de ontwikkeling van de sprekende en luisterende digitale assistent 'M'. Uiteraard moet 'M' intelligenter worden dan Siri en Cortana, daarom is zodanig ontworpen dat het zal worden gecoached door een team van menselijke verkoopintermediairs die M gaande het praktisch gebruik bijsturen en fine tunen. Marcus lijkt er daarbij vanuit te gaan dat M niet bijster snel van begrip zal zijn, hij voorziet in ieder geval op termijn werk voor 'duizenden' m-trainers.
Volgens Marcus zijn de eerste praktijkproeven inmiddels gestart in de omgeving van San Francisco. Belangstellenden kunnen zich daar zelf aanmelden voor de experimentele versie van de service. Over de verdere uitrol wordt niets gemeld.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee