Overslaan en naar de inhoud gaan

Het opvallendste nieuws volgens Klaas Lameijer

Het beheren wordt steeds belangrijker. Welke crisis er ook is, en hoeveel erger deze nog mag worden, deze markt blijft groeien. Want de informatietoename is zo groot dat we inzicht en overzicht meer dan ooit nodig hebben om het nog te kunnen blijven volgen. Informatie inzichtelijk maken zodat het bestuurswaarde krijgt is waar alles om draait.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Er is zoveel informatie dat die eigenlijk waardeloos is geworden. Vergelijkbaar met het internet dat eigenlijk onze wereldwijde maatschappelijke harddisk is. Iets vinden is tegenwoordig al moeilijk aan het worden; iets vinden van toepasbare waarde is echt een kunst. Maar in tegenstelling tot een bedrijfsomgeving heeft het internet geen echte beheerder. Misschien dat Google er het dichtste bij komt - maar ook Google krijgt het steeds moeilijker om informatie te vinden die waarde toevoegt.

Bewaren en beschikbaar houden en omzetten naar inzichtelijke toepassing zijn grote ontwikkelingen waar ik als investeerder ook mijn kaarten op inzet. We hebben al zoveel informatie en er komt alleen nog maar meer bij. Als mijn tienerkinderen tot de werkende generatie gaat behoren denk ik dat alles nog zeker vertienvoudigd is.

IBM is de grootste in deze markt en dat zijn ze al jaren. Drie jaar geleden toen we naar Amerika verhuisden kocht het hele gezin een nieuwe computer. Sorry IBM, allemaal Apples. Mijn kinderen hebben tweemaal zoveel geheugen in gebruik en dat verschil gaat exponentieel toenemen nu ze naar college gaan. Hun hersens zijn opgegroeid met snel internet en alles digitaal, dus ze weten niet beter. Uiteindelijk komt economische groei door efficiencyverbetering en gaat deze generatie ons uit de crisis trekken.

Ik kan niet wachten (en IBM ook niet). De business gaat zeker verdubbelen in een paar jaar tijd!

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in