Het opvallendste nieuws voor Tino Scholman
Deze bedrijven analyseren niet alleen operationele data van de afdeling sales automation of alleen die van de HR-talentpool, want dat geeft een verre van compleet beeld. Afdelingsdata an sich analyseren is namelijk nutteloos. Nee, succesvolle en groeiende bedrijven analyseren juist alle bedrijfsdata die ze verzamelen om zo relevante correlaties te ontdekken en de juiste conclusies te kunnen trekken.
Het zijn de bedrijven die dit doen die de crisis met gemak overleefden en nu sterker dan ooit in de markt staan. Waarom? Omdat zij verder kijken dan hun neus lang is. Als bijvoorbeeld een klant ineens later gaat betalen, dan gaan ze op zoek in de volledige organisatie naar correlerende data waaruit deze verandering van gedrag wellicht te verklaren is. In plaats van hun klant een boze brief te sturen, kunnen ze een heel andere oplossing aanbieden.
Dat Merkel Duitsland verkondigt dat big data (meer dan) oké is en dat je het nodig hebt om de voordelen en kansen van digitalisering te begrijpen, klinkt mij dan ook als muziek in de oren. De gecumuleerde data van elk bedrijf is goud waard en hoort eigenlijk op de balans van het bedrijf.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee