ICT-bedrijven optimistisch over toekomst
Meer budget voor marketing
Het optimisme werkt aanwijsbaar door in het marketing- en salesbeleid. Bijna de helft van de respondenten wil ook meer doen aan marketing en business intelligence. 86 procent geeft aan dat het budget voor marketing en sales gelijk is gebleven of zelfs is verhoogd. 41 procent van de ICT-ondernemingen geeft aan dat hun marketingbudget is gestegen. Bij 45 procent is het gelijk gebleven. Slechts 14 procent van de bedrijven bespaarde op sales en marketing. Daarbij scoren e-mailmarketing (65 procent), sociale media (58 procent), content marketing (59 procent) en online marketing (66 procent) het beste.
Klantgerichter met BI
42 procent van de respondenten geeft aan marketing en business intelligence te willen gebruiken om meer klantgericht te zijn in hun benadering. Door meer klant- en marktinzichten op te doen en deze te gebruiken in de klantcommunicatie, verwacht men een groei te realiseren en acties sneller op te kunnen volgen. De onderzoekers noemen het opvallend dat slechts 5 procent van de respondenten inzet op concurrentievoordeel op basis van de prijsstelling. Volgens Graydon valt er voor ICT-bedrijven nog veel winst te behalen in de ICT-sector. Bijvoorbeeld door het in kaart brengen van de potentiële markt op basis van de statistieken en het bepalen van look-a-likes op basis van bestaande klantgroepen.
Reacties
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee