Overslaan en naar de inhoud gaan

ICT-bedrijven optimistisch over toekomst

76 procent van de ICT-bedrijven verwacht dit jaar een omzetstijging, 21 procent daarvan verwacht zelfs een stijging met meer dan 20 procent. 57 procent van de ICT-bedrijven ziet kansen op de internationale markt. Deze cijfers zijn afkomstig uit het zojuist door Graydon vrijgegeven Brancheonderzoek 2014, 'Marketing en Sales in de ICT-branche'.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Meer budget voor marketing

Het optimisme werkt aanwijsbaar door in het marketing- en salesbeleid. Bijna de helft van de respondenten wil ook meer doen aan marketing en business intelligence. 86 procent geeft aan dat het budget voor marketing en sales gelijk is gebleven of zelfs is verhoogd. 41 procent van de ICT-ondernemingen geeft aan dat hun marketingbudget is gestegen. Bij 45 procent is het gelijk gebleven. Slechts 14 procent van de bedrijven bespaarde op sales en marketing. Daarbij scoren e-mailmarketing (65 procent), sociale media (58 procent), content marketing (59 procent) en online marketing (66 procent) het beste.

Klantgerichter met BI

42 procent van de respondenten geeft aan marketing en business intelligence te willen gebruiken om meer klantgericht te zijn in hun benadering. Door meer klant- en marktinzichten op te doen en deze te gebruiken in de klantcommunicatie, verwacht men een groei te realiseren en acties sneller op te kunnen volgen. De onderzoekers noemen het opvallend dat slechts 5 procent van de respondenten inzet op concurrentievoordeel op basis van de prijsstelling. Volgens Graydon valt er voor ICT-bedrijven nog veel winst te behalen in de ICT-sector. Bijvoorbeeld door het in kaart brengen van de potentiële markt op basis van de statistieken en het bepalen van look-a-likes op basis van bestaande klantgroepen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in