Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer openheid in data-analyse nodig

De snel groeiende mogelijkheden van data-analyse – vaak Big Data genoemd – trekken veel publiciteit. Data zijn ruim en digitaal beschikbaar en de software om ze te analyseren wordt steeds beter en goedkoper. We zien daarom veel jonge dienstverleners die diensten als partner-matching, risicoanalyse, succeskansenvoorspelling en kredietscore aanbieden. Zowel deze bedrijven als hun diensten zijn dus nieuw. In alle opzichten is data-analyse een jonge bedrijfstak.
ok okay prima
© Pixabay
Pixabay

Een hoop publiciteit levert dat zeker op. Mijn indruk is dat deze vooral ruime blikken op de toekomst biedt en weinig kritisch is. Veel beoogde klanten blijven door deze vaagheid de kat uit de boom kijken. Binnen grotere organisaties, zoals internetbedrijven en onderzoeksinstituten, speelt deze terughoudendheid nauwelijks, omdat daar al sprake is van intensieve, interne data-analyse en dus ook van grote gebruikerservaring.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in