Overslaan en naar de inhoud gaan

Twitter stapt in media-analytics

De nog niet bevestigde overname lijkt goed te passen in Twitters positionering als interactie-medium tussen televisie, kranten, publiek en bedrijven. Probleem daarbij is het omzetten van de inhoud van duizenden tweets naar cijfers waar marketeers en programmamakers iets mee kunnen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Het in 2008 door twee MIT-ers (Massachusetts Institute of Technology) opgezette Bluefin zoekt het in taalherkenning. De oplossing telt niet alleen hoe vaak een bepaalde product- of bedrijfsnaam wordt genoemd, maar weet ook de 'tone-of-voice' te vangen. Welk bedrag Twitter voor Bluefin neertelt is onduidelijk. De website AllthingsD schat zo'n 70 miljoen. Geen gekke gok, gegeven de 12 miljoen die Bluefin een jaar geleden los wist te peuteren als uitbreiding van het eigen vermogen.

Gerelateerde artikelen
Gerelateerde artikelen

Reacties

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in