De opkomst van AI zorgt voor een veel grotere vraag naar (trainings) data en daarmee stijgt de waarde van data. Maar er moet wel een goede context bij want als AI die context niet begrijpt, zijn de data waardeloos en de adviezen van AI ook. Goede gesprekken met elkaar blijven daarom onmisbaar voor een betere duiding van data, zien Edzo Botjes en Niki van Wijk.
Edzo Botjesis Coach bij Due North Consulting, docent cyber resilience aan de Antwerp Management School, docent enterprise architectuur aan de Hogeschool Utrecht en promovendus in cyber resilience aan de Open Universiteit.Meer van deze auteur
Niki van Wijkis medeoprichter van Due North. Zij begeleidt teams in (cultuur)verandering. Heeft een achtergrond in strategie & digitale marketing & data, en heeft gewerkt binnen corporates, als ondernemer en mentor van start-ups.Meer van deze auteur
Rondom ons zien we iets heel moois. Wij als samenleving leren! En dan met name rondom IT en de waarde van data. Onlangs heeft een directie een project voor haar dataplatform gestopt omdat de datahuishouding hier nog niet klaar voor was. Dit getuigt van lef en boven de materie staan. We zien ook steeds meer push-back op de beloften en investeringen die gedaan zijn met het label AI.
Lees dit PRO artikel gratis
Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:
Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech