B2C CxO's moeten meer rekening houden met AI-agents van consumenten
De opkomst van zogeheten 'edge AI', die dan meer lokaal draait op apparaten van eindgebruikers, gaat de interactie tussen B2C-bedrijven en hun (potentiële) klanten kantelen. Marketing en adverteren gaan omslaan van bedrijfsgedreven naar consumentgedreven, waarschuwt onderzoeksbureau IDC. CIO's en andere IT-topmanagers moeten dat goed beseffen en hun B2C-organisaties hierop voorbereiden.
De huidige opzet van digitale markten voor consumentengoederen en -diensten is inherent inefficiënt én schiet tekort. Dit stelt ICT-onderzoeksbureau IDC, die erop wijst dat het leeuwendeel van de tech-investeringen komt van de verkoopzijde van de markt. De aanbieders van producten en diensten voor consumenten. Ondanks het feit dat B2C-bedrijven heel veel geld steken in technologie om hun (potentiële) klanten te benaderen en bedienen, is er tot op heden geen sprake van sterk gepersonaliseerde klantinteracties.