Overslaan en naar de inhoud gaan

De kansen en valkuilen van RPA

De populariteit van robotic process automation (RPA) groeit. Steeds meer organisaties experimenteren met de inzet van robots voor administratieve bulkwerkzaamheden. Die ervaringen leren dat het niet zo moeilijk is om een PoC succesvol te krijgen. Maar het grootschalig gebruik van robots op een goede manier inbedden in de organisatie, is een stuk ingewikkelder. Waar liggen de kansen en de valkuilen?
Typende robot
© Shutterstock
Shutterstock

RPA kan om diverse redenen worden ingezet: het verhogen van de efficiency, het wegautomatiseren van repetitief werk, het verhogen van de consistentie, en/of het snel kunnen aanpassen van processen. We spreken in dit artikel over RPA, maar bedoelen daarmee alle bots, ook die met kunstmatige intelligentie (machine learning en tekstanalysesoftware). Voor die categorie wordt ook wel de term intelligent process automation (IPA) gebruikt.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in