Commentaar: Voor mekaar
Maar wel als dochter van KPN, wat marktwerking al niet vermag. Met dus een geschiedenis van naamsveranderingen; peperdure campagnes om dat aan het publiek uit te leggen; wisselende eigenaren; een beursuitstapje dat kennelijk om bedrijfseconomische redenen noodzakelijk was; afscheid van de beurs dat kennelijk ook om bedrijfeconomische redenen noodzakelijk was en nu een zelfbedacht verjaardagsfeest met de pakkende titel ‘tien jaar goed voor mekaar’.
Dat geldt zeker voor sommige betrokkenen, die aan dat hele proces, dat veel met zakendoen en weinig met telefonie te maken had, een goed gevulde portemonnee hebben overgehouden. Telfort noemt zichzelf dan ook ‘een vitale organisatie die snel op marktontwikkelingen inspeelt’. En de klanten: die zijn al die tijd meeverhuisd naar en meeverkocht aan steeds andere eigenaren met andere namen. Zo bezien lijkt het bijna een gunst dat ze de afgelopen tien jaar nog wel in staat zijn gesteld af en toe een belletje te plegen en sinds vorig jaar een landelijk dekkend mobiel breedbandnetwerk kunnen gebruiken.
In het kader van de festiviteiten is het Nederlands Kampioenschap SMS-en al achter de rug. Het wachten is nu op de ‘speciale aanbiedingen’ voor de klanten. De feestwebsite is op dat punt nog geheel leeg. Leerlingen van de bovenbouw van de lagere scholen kunnen nog een gooi doen naar een schaatsles van Team Telfort, maar dan moeten ze wel op 10 oktober jarig zijn. Dat moet qua marketingkosten te overzien zijn. Zolang KPN het goed vindt kan het bedrijf nu aankoersen op de vijftiende verjaardag. Maar in de telecomwereld weet je het nooit.