Overslaan en naar de inhoud gaan

CRM-vruchten blijken moeilijk te plukken

Terwijl directies van bedrijven steeds meer geld vrijmaken voor CRM-projecten, gaan ze er daarbij volgens de analisten te gemakkelijk van uit dat de winstgevendheid van het bedrijf wel omhoog zal schieten. Als dat niet direct gebeurt blijken er nauwelijks gegevens voorhanden over resultaten die de forse investeringen kunnen rechtvaardigen. Een recent onderzoek van IDC bevestigt dat beeld.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Europese bedrijven blijken er grote moeite mee te hebben de winstgevendheid van hun CRM-investeringen te evalueren. Volgens IDC kijken te veel bedrijven slechts naar de operationele kanten van het invoeren van CRM-systemen. Maar het invoeren van een callcenter-systeem of software voor het automatiseren van de verkoopstaf (SFA) is slechts een stap, aldus de onderzoekers.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in