Het shared service center (SSC) voor personeelsregistratie en salarisverwerking van het ministerie van Defensie zal uiteindelijk werk bieden aan 600 man, aldus Ben Völkers, hoofddirecteur P&O op het departement. De aanbesteding ervoor zal over drie tot vier maanden starten. De eerste activiteiten moeten nog dit jaar aanvangen, maar het duurt ‘enkele jaren’ voordat de organisatie volledig operationeel zal zijn. Bij de start is er plaats voor 320 fte’s.
In het SSC worden naast het bestaande salarisverwerkingssysteem en HRM-systemen ook een call center voor het afhandelen van eenvoudige vragen en mutaties van de 65.000 Defensie-werknemers, en een ‘mid-office’ met p&o-deskundigen ondergebracht. Later volgen ook de medische informatiesystemen. Oprichting van het SSC is een vervolgstap in de reorganisatie van de p&o-organisatie die in 2001 in gang is gezet met de vervanging van de ‘zelfbouw’-HRM-systemen van de krijgsmachtdelen door één PeopleSoft-implementatie. Volgens Völkers is de keuze voor Enschede mede ingegeven door het opheffen van luchtmachtbasis Twente. "Een shared service center is in principe niet locatiegebonden en hiermee kunnen we het verlies van een aantal arbeidsplaatsen compenseren."
Lees dit PRO artikel gratis
Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:
Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech