Digitale revolutie moet vooral niet over technologie gaan
Afgelopen week werd in Las Vegas de Consumer Electronics Show (CES) gehouden. Naast presentaties van de traditionele aanbieders op dit speelveld, zoals Philips, Sony en Hitachi, deden vooral ICT spelers van zich spreken. Middels gelikte shows met bekende artiesten trachtten traditionele ICT-aanbieders als Microsoft, HP en Intel zich in de kijker te spelen. Kern van de strategie van deze ‘nieuwkomers’ is dat ze ook naar de huiskamer willen.
Bill Gates had het onder meer over de overgang naar een ‘Digitale Levensstijl’ en Carly Fiorina, de topvrouw van HP schetste een ‘nieuw tijdperk waarin alle processen en data digitaal en draadloos zullen worden en afgestemd op onze persoonlijke voorkeuren. Het is de taak van HP aldus Fiorina, om de verschillende apparaten te integreren en de transformatie van analoog naar digitaal te versnellen. Intels topman Craig Barrett beloofde het publiek in Las Vegas dat Intel hun leven zal "opwaarderen, net zoals we dat met een deel van de apparatuur in uw leven zullen doen."