Overslaan en naar de inhoud gaan

Financiële dienstverlening snakt naar standaardisatie

De financiële dienstverlening in Nederland is volop in beweging. Met name verzekeraars hebben steeds meer moeite om het hoge tempo van veranderingen bij te houden. Dit is met name te merken aan de administratieve performance: de snelheid waarmee verzekeraars nieuwe aanvragen en mutaties verwerken. Deze is de afgelopen jaren verder naar beneden gegaan, terwijl de kosten voor administratie en automatisering alleen maar zijn gestegen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Er zijn minstens drie mogelijkheden om deze snelheid aanzienlijk te verbeteren en daarmee de operationele kosten te verlagen: gegevensuitwisseling op basis van XML en outsourcing door middel van Business Process Outsourcing (BPO) of een Application Service Provider (ASP’er).

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in