Foto Foto Miltvuurdreiging fungeert als middel voor de marketing
In Zuid-Korea is enige opschudding ontstaan door de introductie van een nieuwe draagbare pc van de firma Trigem. Werknemers hadden zich gehuld in beschermende kledij, om de aandacht van het publiek te trekken. De nieuwe laptop, Dreambook-X genaamd, werd op straat getoond in de hoofdstad Seoul. Het winkelend publiek reageerde verdeeld op de marketingstunt.
Volgens de directie van Trigem is er helemaal niets onoorbaars aan het gebruik van actuele thema’s om de kwaliteit van een product onder de aandacht te brengen. Het gebruik van een laptop maakt het mogelijk om post op elektronische wijze te ontvangen, zodat er geen kans is dat een envelop met miltvuur-besmetting binnen komt. Hooguit kan het apparaat worden getroffen door een computervirus. De Dreambook-X, waar het allemaal om begonnen was, heeft een Pentium III aan boord en beschikt over een scherm met een hoge resolutie van 1024 bij 768 beeldpunten. Zo’n oplossend vermogen is geen overbodige luxe voor het weergeven van het Koreaanse schrift. foto: anp