Overslaan en naar de inhoud gaan

IT-callcenter KPMG naar Ierland

De verplaatsing naar Ierland is een onderdeel van een Europese reorganisatie van de lokale Call Centers. Dat moet uiteindelijk resulteren in een European IT Call Center voor alle Europese vestigingen van KPMG.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Nederland vormt samen met de Britse en Franse vestigingen de voorhoede voor de verhuizing naar Dublin. Duitsland heeft de verhuizing even uitgesteld, maar verplaatst de activiteiten eveneens spoedig naar Ierland. De rest van de callcenters van de Europese vestigingen volgt op langere termijn. Het Call Center beantwoordt alle mogelijke vragen van KPMG- medewerkers over IT-applicaties of toepassingen in mail en pc’s en geeft zo nodig leveranciers de opdracht reparaties te doen. In Nederland werkten er tot nu toe twintig mensen, die allen zijn ingehuurd. Na de verhuizing lopen hun contracten af. Goedkoper A. Engels, manager management services Organisatie & Informatie bij KPMG, stelt dat de reorganisatie tot doel heeft goedkoper te werken. Hij wijst er ook op dat KPMG tot nu toe maar met moeite de juiste mensen kon aantrekken en vervolgens behouden voor het lokale callcenter. “We hebben een tijd lang ervoor gekozen zelf mensen in te huren in plaats van alles uit te besteden, onder meer omdat dat laatste duurder was.” Nu de uitbesteding in Europees verband wordt gedaan, verwacht hij dat dit gunstiger uitpakt. “Het is ons doel dat het op termijn goedkoper wordt dan zelf doen. Nu al is het zo dat de kwaliteit van de dienstverlening beter is en het Call Center langer bereikbaar is, terwijl we hetzelfde betalen.” Volgens Engels komt de verhuizing ook goed uit omdat zijn afdeling toch aan het reorganiseren was om procesmatiger te gaan werken. “Het werk wordt nu ondersteund door een workflow-tool. Voor de Nederlandse vestigingen alleen was het te duur om die tool aan te schaffen. In Europees verband kunnen we dat nu wel doen.” In het Europese Call Center werken nu circa 65 mensen. Dat aantal neemt in de toekomst nog flink toe als de andere vestigingen er ook naartoe verhuizen. Engels meent dat in de toekomst het Call Center ook gebruikt kan worden voor vragen over andere onderwerpen dan IT. Hij denkt dan onder meer aan huishoudelijke zaken.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in