Overslaan en naar de inhoud gaan

Liverpool wordt burgervriendelijk

Verkokering was troef in Liverpool. Vijftien afdelingen deden aan personeelszaken en salarisadministratie, met acht systemen die niets met elkaar konden. "Recept voor rampen", stelt Mike McGurk van Human Resource and Payroll Service van Liverpool (waar ook de Titanic vandaan kwam). Dienstverlening aan burgers gebeurde op 142 locaties.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Dan moest je een nummer trekken en kwam het vaak voor dat bij het afroepen van ‘86’ twee mensen opstonden: had wachtende numero 86 van de vorige rol met honderd nummers er ook nog gezeten. "Het kon drie uur duren", zegt Tricia Cahill, manager van een One Stop Shop, waarvan Liverpool (440.000 inwoners) er nu tien telt. Pauline Crabtree, hoofd Klantencontact: "De kosten waren hoog, de kwaliteit laag. Er werden plannen, plannen en nog eens plannen gemaakt, maar het ontbrak aan actie. Liverpool leed aan chronische krachteloosheid."

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in