Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketingactiviteiten niet meer handmatig te plannen

Software voor customer relationship management CRM bestaat al jaren, maar is nog lang niet op alle fronten uitontwikkeld. Vooral op het gebied van de marketing kan met nieuwe software nog heel wat bereikt worden. Het zijn niet alleen bedrijven als Oracle (Siebel), SAP en SAS die zich dat realiseren, maar ook onbekende als Alterian, Aprimo en Unica.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

De laatste realiseert met software voor wat Gartner ‘enterprise marketing management’ (EMM) noemt, de afgelopen jaren gemiddeld een groei van 36 procent. “En in Europa nog veel meer”, zegt Marcel Holsheimer, die begin dit jaar bij Unica vicepresident Marketing Europa werd.
Unica, vooral bekend in de VS, levert software voor de verschillende activiteiten van een marketingafdeling. ‘Relationship marketing’ houdt zich bezig met zaken als campagnemanagement, het genereren van ‘leads’ en ‘event based marketing’. Daarnaast is er ‘brand marketing’, dat weinig met directe klantcontacten heeft te maken. Het bewaken van een huisstijl en adverteren in massamedia vallen daaronder. En derde EMM-tak is de online marketing, zoals gerichte e-mailmarketing en het personaliseren van websites.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in