Merk 'Lost Boys' verdwijnt op termijn, zegt LBi
Het was een van de meest succesvolle Nederlandse internetbedrijven, totdat de internetzeepbel in 2000 uiteenspatte. Hierna moest het flink reorganiseren. In 2002 fuseerde Lost Boys met het Zweedse Icon Medialab tot LB Icon (LBi).
Het moederbedrijf van Lost Boys kampte het afgelopen jaar met problemen bij onder meer de Nederlandse divisie en moest diverse keren een winstwaarschuwing geven. Topman Robert Pickering werd in januari vervangen voor de 39-jarige Luke Taylor.
De verschillende onderdelen van LBi zijn volgens Taylor nog te veel gefragmenteerd. Het bedrijf levert allerlei digitale activiteiten, van het bouwen van websites, het verzorgen van nieuwe content tot klantenwervingstrategieën. In Nederland zal volgens Taylor in de toekomst meer kruisbestuiving moeten plaatsvinden tussen de in december overgenomen digitale dienstverlener Satama en Lost Boys.
Een ander onderdeel van de nieuwe strategie is het uitbreiden en bouwen van kenniscentra in de belangrijkste markten: de Verenigde Staten, Groot-Brittannië en Azië. De nodige personele ingrepen zijn volgens Taylor al merendeels in het vierde kwartaal gedaan.