Overslaan en naar de inhoud gaan

Musea in social media

Een goede webpresentatie is belangrijk voor musea. Het publiek naar het museum leiden was tot voor kort het voornaamste doel. Via hun websites willen musea het publiek een goede indruk van het aanbod geven en bieden zij praktische informatie over de openingstijden, bereikbaarheid en kaartverkoop. Recentelijk zien we dat musea het publiek ook een verrijkende ‘online experience’ willen bieden naast het fysieke museum.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Vooral social media worden gezien als mogelijkheden om de interactie met het publiek aan te gaan. Musea experimenteren volop met deze nieuwe media. Veel musea hebben een Facebook-pagina of een presentatie op Flickr en YouTube. Voor welke uitdaging komt een museum te staan als het werkelijk wil profiteren van de nieuwe mogelijkheden?

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in