Overslaan en naar de inhoud gaan

Niet poetsen, maar lullen

"Enkele problemen? Het hele netwerk lag/ligt regelmatig volledig plat!!!! Zo erg dat we gebruik moesten maken van de pc’s van stadsdeel Centrum die dankbaar mogen zijn dat ze nog een eigen beheerafdeling hebben i.p.v. die amateurs van de Dienst ICT.” Een van de talloze klachten van het intranet van de gemeente Amsterdam over de automatisering in de afgelopen jaren.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Deze noodkreet werd uitgelokt door de overgang van de automatisering van het belangrijkste onderdeel van de gemeente, de Bestuursdienst, naar de Dienst ICT in juni 2010. Deze centrale dienst richtte Amsterdam op om alle stadsdelen en diensten, een kleine vijftig in getal, te gaan bedienen. Alle medewerkers zouden via het ook opgerichte Servicehuis ICT (SHI) een standaard-ICT-werkplek krijgen. Acht diensten zijn daadwerkelijk overgegaan.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in