Overslaan en naar de inhoud gaan

Nieuw KLM-systeem jongleert slimmer met ticketprijzen

‘Ga je als meisje op vrijdag uit met John die je gevraagd heeft, of wacht je tot je wordt gevraagd door Jack, waar je een oogje op hebt, met het risico dat hij andere plannen heeft en jij die avond voor de tv belandt?’ Zo ongeveer verwoordde een vrouwelijke professor van de Cornell University eens het soort fundamentele afwegingen dat ten grondslag ligt aan ‘revenue management’. Dat is, simpel gezegd, het optimaliseren van de totale omzet door gecalculeerde risico’s te nemen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in