Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontbreken standaarden faalfactor outsourcing

Door het ontbreken van standaarden gaat er in de praktijk veel mis bij outsourcingcontracten en -projecten. Dat begint al bij de terminologie: zijn potentiële klanten net gewend aan termen als outsourcing, insourcing, co-sourcing en offshore sourcing, dan duikt ineens de term business process outsourcing op. In plaats van duidelijke definities en een duidelijk onderscheid per dienst, worden klanten verward met namen, definities en bedrijfsafhankelijke invullingen.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Outsourcing kan bij de ene aanbieder alleen de technische infrastructuur betreffen, en gaat dan vooral over de inrichting, de operationalisering, het beheer en onderhoud, terwijl andere aanbieders met outsourcing een all-in-service bedoelen op basis van functionaliteit en performanceafspraken. Afnemers zijn erbij gebaat wanneer er duidelijkheid bestaat over de exacte invulling van het begrip outsourcing, waardoor een onderlinge vergelijking tussen diensten van aanbieders mogelijk wordt en een objectieve selectie kan plaatsvinden.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in