Overslaan en naar de inhoud gaan

Ontspoorde outsourcing: hoe een project faliekant mis kan lopen

Verzekeraar Zürich deed in 1998 het beheer en de ontwikkeling van diverse automatiseringssystemen over aan Atos Origin. Vier jaar later beëindigde de verzekeraar vroegtijdig het contract. Een groot probleem was de training van de overgegane medewerkers. Zürich bleef hiervoor betalen, maar merkte dat eenmaal goed opgeleid personeel vertrok naar andere projecten van Atos Origin.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Met als gevolg een voortdurend tekort aan gekwalificeerde medewerkers, zodat de softwareontwikkeling en het beheer van de informatiesystemen van Zürich zelf langer duurde en meer kostte dan toen dit nog intern gebeurde. De verzekeringsmaatschappij kwam tot de conclusie dat ze het beter terug kon halen, zo is te lezen in het rapport ‘Do the economics of outsourcing still make sense?’ van onderzoeksbureau OTR Group. De verzekeraar zelf had hier niets meer aan toe te voegen.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in