Het congres kreeg als titel Re-invent Outsourcing mee. Zowel vanuit zijn praktijkervaring bij KPMG als vanuit zijn positie als voorzitter van het PON heeft Wesselman gevoel bij dit thema. “We zien duidelijk dat iedereen in de markt, zowel dienstverleners als klanten, zowel IT’ers als businessmanagement, inziet dat er een transitie gemaakt moet worden van het klassieke outsourcen naar een dienend partnership.
” Volgens Wesselman is al langer een zekere professionalisering op het gebied van outsourcing te zien. “De prijsprikkel is niet meer het belangrijkste element van een deal.” Dat was het wellicht nog wel in de tijd dat slechts de techniek werd uitbesteed, maar de rol van de servicepartner is de laatste jaren sterk veranderd. “De partner moet continu mee willen en kunnen denken met de klant en werkelijk een bijdrage leveren aan het IT- én businessbeleid van die onderneming.” Dit vanuit de wederzijdse wetenschap dat een goede IT-infrastructuur uiteindelijk meer positieve effecten heeft dan uitsluitend lagere kosten. “De waarde van IT en alle applicaties die een bedrijf gebruikt is de basis onder het bedrijf en de kern van de bedrijfsvoering.”
Lees dit PRO artikel gratis
Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:
Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech