Overslaan en naar de inhoud gaan

Outsourcingscontracten zijn bron van geschillen

Kijken we naar de ontwikkelingen binnen de ICT dan valt in toenemende mate een verschuiving waar te nemen van het gebruik van maatwerkapplicaties naar dat van standaardapplicaties. Door deze standaardisatie is ook het beheer en onderhoud van deze applicaties meer en meer gestandaardiseerd. De stap naar uitbesteding (outsourcing) van het beheer en onderhoud wordt daardoor eenvoudiger. Veel organisaties waar ICT geen corebusiness is, besteden ICT uit aan derden.
Tech & Toekomst
Shutterstock
Shutterstock

Deze vorm van IT-outsourcing (ITO) heeft ertoe geleid dat ook het uitbesteden van (delen van) bedrijfsprocessen steeds gangbaarder wordt. Een dergelijke vorm van standaardisatie komt in toenemende mate terug bij de inrichting van bedrijfsprocessen, die daardoor ook steeds vaker object van outsourcing worden. Of het nu ITO of BPO (Business Process Outsourcing) betreft, elke vorm van outsourcing begint met duidelijk omlijnde organisatorische doelen, financiële kaders en verwachtingen. Deze afbakening krijgt vorm, na ondertekening van het contract met de outsourcingsdienstverlener, in de feitelijke uitvoering van de overeenkomst.

Lees dit PRO artikel gratis

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

  • Toegang tot 3 PRO artikelen per maand
  • Inclusief CTO interviews, podcasts, digitale specials en whitepapers
  • Blijf up-to-date over de laatste ontwikkelingen in en rond tech

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in

Maak een gratis account aan en geniet van alle voordelen:

Heb je al een account? Log in